Kyllingfilet marinert i chili, sitron og ingefær



Kyllingfilet

Marinade:
1 rød chili (rens ut frø om du ikke ønsker den hot)
2 fedd hvitløk
1 ss saft fra sitron
2 ss finhakket fersk ingefær
2 ts pepper
2 ss søt chilisaus
olivenolje

Kyllingfileeten skylles og tørkes før den deles i biter (ca.2-3cm tykke). Legg de i marinaden og sett de i kjøleskapet i minst 1 time.

Tilbehør og saus:

1 stor champinjong
3 sjalottløk
Brunes lett i pannen før man tilsetter resten av ingrediensene.

1/2 squasj
1/2 rød paprika
En neve sukkererter
En neve saltede cashewnøtter

3ss soyasaus
2 dl fløte
2 dl kokosmelk

La koke i ca.5 min.

I dag hadde vi jasminris til.

Kommentarer

  1. takk for inspirerende oppskrift. Skal prøve den ut, har kjøpt inn alle ingredienser. Men jeg lurer på hvor mange kyllingfileter man trenger til denne oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg regner en kyllingfilet per person. Her brukte jeg tre. Håper det smaker:-)

      Slett
  2. den var kjempegod! skal absolutt lages mer! takk for oppskrift! :)

    SvarSlett
  3. Hei ;)
    Lurer på:
    Skal kyllingen dumpes rå oppi sammen med det andre før 5 min koking, skal bitene steikes først og hva med selve marinaden skal den med eller ikke????

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ser at det mangler en beskrivelse på fremgangsmåte her:-) jeg bruner litt og litt av kyllingen på høy varme i stekepannen uten å ta med så mye marinade. legger den tilside og skyller panna før jeg steker grønnsakene. Ha kyllingen oppi panna de siste 5.min.

      Slett
    2. Takk skal du ha! Det var som vi trodde :) men fint å få det bekreftet!
      Nå er maten fortært og det var veldig godt :)
      Valgte å ta litt mer av grønnsakene, tok i litt buljong og jevnet med litt maizenna.
      Denne kommer vi til å bruke mer :)

      Slett
    3. Hørtes bra ut som en bra variant. Bra det smakte:)

      Slett

Legg inn en kommentar