Pai med kylling og fetaost

Det ble igjen litt kylling fra middagen forrige dagen. Etter å ha sett litt i "Herlig glutenfritt" av Elisabeth E. Hemmingsson, som jeg synes er en veldig inspirerende kokebok, brukte jeg restene i en pai. Med tanke på at det var en restemiddag gir vi den terningkast 4. Den manglet litt futt. Vi hadde rømme ved siden av, mulig en hvitløksdressing hadde gjort seg.



Paibunn:

ca 4 dl fin glutenfri melblanding (jeg brukte toro lys melblanding og lys mix fra Fria)
litt salt
100 g smør
1/2 boks kesam
1dl vann

Stekes på 225 grader i ca.12 min. Avkjøles før man legger i fyllet.

Fyll:

2 kyllingfileeter og grønnsaker (se oppskrift her)
1 liten boks med oliven og fetaost
3 vispede egg
en skvett fløte
ca.2dl melk
salt og pepper

Stekes ved 200 grader i ca.25 min, eller til alt fyllet har stivnet.

Kommentarer