Kylling i brød

Dagens middag ble kyllingfilèt i brød. Lett og godt.


Brødene bakte jeg av:

5dl lunket vann
1/2 pk tørrgjær
litt salt
2ss lønnesirup
1dl jyttemel
1dl Fiberbrødmix fra Finax
Havrebrødmix fra Finax til deigen ikke er klissete

Husk at fibermixen og havrebrødmixen trekker til seg mye væske og at deigen fort kan bli for tørr. Jeg brukte den nye KitchenAid maskinen vår, det gjør jobben litt enklere enn tidligere. Veldig fornøyd! Når deigen var jevn dekket jeg den med plast og lot den heve ca.45min. Bakte ut brødene og lot de heve ca.30 minutter. Stekte dem på 250 grader i ca.10min. Pakket de inn i et håndkle når de var ferdige og lot de avkjøle før jeg delte dem.


Kyllingfileeten delte jeg i biter og brunet dem i veldig varm stekepanne før jeg satte ned varmen. Krydret med pepper, litt salt, jalapeno og chili. Mot slutten av steketiden presset jeg en halv sitron over kyllingkjøttet og hadde oppi løk som ble blank før det så var ferdig.

Hadde først på lettrømme og noen dråper av sweet chili saus. Småbladsalat, agurk, paprika og kyllingen. Anbefales!

Kommentarer