Stolpute

Vi bruker spisestuebordet mye og ville ha gode stoler som ikke gir "tresmak" der bak. Valget falt på Eames DSW som vi er veldig fornøyd med. De er veldig gode å sitte på, men litt kalde synes jeg. Lagde derfor en rund stolpute av litt stoffrester og en ferdig heklet blomst fra IKEA, broderingstråd fra Panduro, en knapp fra en gammel jakke og vatt.



























Jeg sydde sømmer fra midten og ut slik at vatten og stoffet sitter godt sammen. Da vil det ikke klumpe og forskyve seg under vask. Sydde først med maskin og deretter for hånd med broderingstråd.

Les mer om Charles og Ray Eames her: http://eamesoffice.com/ Modellen av stolen vi har heter: Plastic Side Chair DSW.

Kommentarer

  1. Så utrolig fine de var, skulle virkelig ønske jeg var så kreativ som deg :) Symaskin hadde også vært noe, arvet en gammel Singer fra oldemor, en sånn tung sak i trekasse med sveiv og greier ;)Vet ikke helt om den egner seg best som pynt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, takk for det. Jeg kjøpte en liten Singer for noen år siden. Veldig greit å ha. Kostet rundt 2500kr tror jeg. Men er nok mer sjarm i din da:-)

      Slett

Legg inn en kommentar