Ikke akkurat club sandwich, men

noe ganske nærme og ihvertfall like godt ble dette:

*Nystekte brød med yoghurt og timian* Kyllingfilèt stekt med peppermix og sitronsaft* Bacon* Hvitløksdressing* Avokado* Soltørkede tomater* Salat, tomat, agurk og frisk basilikum*

Først stekte jeg brødene:
Ca.4dl vann
4 ss yoghurt naturell
1/2 spiseskje fiberhusk
1/2 pk tørrgjær
1/2 ss sukker
2 ss lønnesirup
litt mel (jeg brukte toro lys melblanding her)

Rør dette godt sammen og la det svelle i ca.10min.

3ss olivenolje
litt salt
1/2 ss timian
Toro lys melblanding til deigen er klissete, men ikke rennende. Jeg kjørte deigen i kjøkkenmaskinen i ca.4min.

Deretter brukte jeg en sleiv og slikkepott og la ut passende store brød på bakepapir. På toppen brukte jeg olivenolje, litt sesamfrø og timian. La de stå å heve litt ca.10min før du setter dem i forvarmet stekeovn. Jeg stekte de i ca.20min på 200 grader.



Hvitløksdressing:

Et beger lettrømme
2 fedd hvitløk finhakkes
litt pepper
litt sitronsaft
litt salt
litt sukker
Rør sammen og la det stå litt i kjøleskapet så blir smaken ekstra god.

Kylling:

Skyll og tørk kyllingfileeten. Del opp i skiver. Stek i godt smør på høy temperatur. Krydre med peppermix. Helt i slutten av steketiden presser jeg over saften av en halv sitron. Her brukte jeg to kyllingfileeter.


Litt grønt og godt, så var det bare å legge opp. En god og mettende lunsj eller en sommerlig middag.


Kommentarer